Antwoorden F examen 11-mei-2016

IMG_0001

IMG_0002IMG_0003IMG_0004

IMG_0005IMG_0006

 

IMG_0007

IMG_0008

IMG_0009

IMG_0010

IMG_0011

IMG_0012

IMG_0013

IMG_0014

IMG_0015

IMG_0016

IMG_0017

IMG_0018

IMG_0019

IMG

Het was zoals gebruikelijk een pittig examen met de nodige instinkertjes, ik meen dat ik 4 fouten had. De instinkertjes waren:

vraag 11, moet A zijn, ik raak bij deze vraag altijd in de war, ik had B
vraag 18: niet goed gelezen, moet B zijn, ik had C
vraag 19: ik snap hem pas na uitleg, moet B zijn, ik had C
vraag 22: moet D zijn, let op de nummering, het is een terminologie vraag

Last update: 12-mei-2016

 

 

3 thoughts on “Antwoorden F examen 11-mei-2016

  1. Mooi resultaat! Gefeliciteerd! Kun je de werkwijze om tot het juiste antwoord op vraag 19 te komen misschien kort beschrijven? Alvast dank!

    1. Vraag 19:

      D1 en D2 hebben een weerstand van 1 Ohm in serie, de stroom zal zich over beide dioden verdelen volgens de wet van Kirchhof, en de maximale stroom door D1 is 1 Ampere, de totale maximale stroom is dan 2 ampere. Het kan niet meer dan 2 Ampere zijn want dan sloop je D1 omdat daar bij 3 ampere (antwoorden A en D) dan 1,5 Ampere doorheen moet. Antwoorden b en c blijven dus over.

      Maar nu de spanning, de maximale sperspanning (niet forward, maar reverse dus) is 30 Volt voor D1 en D2, en je zou zeggen, maar, dan is 20 Volt Uuit toch mogelijk? Dit klopt alleen niet, want het is wisselspanning, en daarom zullen
      er ook momenten zijn dat de Elco zich aan het ontladen is terwijl de wisselspanning een omgekeerde polariteit heeft uit de
      vorige cyclus.

      De ene cyclus is bijvoorbeeld +20 volt aan de bovenkant en 0 volt aan de onderkant, maar in de omgekeerde polariteit is het 0 volt aan de bovenkant en +20 volt aan de onderkant. Dan overleven de diodes het niet omdat er dan 40 Volt sperspanning te verwerken is. Bij 20 Volt wisselspanning is het ook einde oefening voor D1 en D2.

      En daarom is antwoord C fout, en moet het echt antwoord B zijn.

      Ik zag hem ook niet en stonk er gewoon in.
      (en nog een keer geedit op 19-5-2017)

Leave a Reply

