C4FM op pi1dft

Op PI1DFT draait een C4FM repeater, de frequentie is 438.025 MHz met een split van -7600 kHz, je moet hem instellen in voice wave mode (digital vw). Eerst zat ik op de uitgang te zenden, maar daarna kreeg ik een glasheldere verbinding met Ton PD4DFT en zag ik ook PD4X langskomen. Callsigns worden via het scherm op je transceiver zichtbaar, de audio kwaliteit is prima, beter dan bij D-Star volgens mij, kraakvrij in ieder geval. Wat ik nog niet geprobeerd heb is de group monitoring mode, GM, waarin je calls kunt bijhouden.

c4fm via pi1dft

Via www.hamdigitaal.nl kun je zien wat er rond de digitale modes speelt. C4FM is een nieuwe ontwikkeling en PI1DFT op 438.025 MHz is een test opstelling, een overzicht van C4FM repeaters is hier te vinden.

Leave a Reply

